Laster...

Vilkår for TV 2 Sumo

Brukervilkår for TV 2s digitale tjenester

1. Hva vilkårene gjelder

Disse vilkårene gjelder for ditt kundeforhold til TV 2 og bruk av TV 2s digitale tjenester, deriblant TV 2 Sumo. Tjenestene eies av TV 2 AS ("TV 2" eller "vi"), organisasjonsnummer 979 484 534, postadresse Postboks 7222, 5020 Bergen. Når du tar i bruk en tjeneste legger vi til grunn at du har lest disse vilkårene, at du er over 13 år og er bosatt i Norge. Skal du kjøpe abonnement må du være over 18 år.

2. Om tjenestene

Tjenestene inneholder TV-programmer, serier og filmer fra TV 2s kanaler, og annet innhold. Hvilke programmer som er tilgjengelige og hvor lenge vil variere. Noen typer innhold kan lastes ned midlertidig og ses uten internettilkobling. Tjenestene er tilgjengelig for flere typer enheter og operativsystemer (mobil, PC, nettbrett osv), og du kan ha et begrenset antall registrerte enheter til enhver tid, se Min konto for mer informasjon. Hvis tjenesten skal brukes av mindreårige anbefaler vi at du oppretter egne profiler.

3. Bruk av tjenestene

Tjenestene er for privat bruk og kan bare deles med familie som du bor sammen med. Du kan ikke dele passord med andre, videreselge eller bruke tjenesten kommersielt. Det er ulovlig og straffbart å skaffe seg uautorisert tilgang til tjenestene (hacking), å kopiere innhold for annet enn privat bruk eller å legge ut vårt innhold på internett.

4. TV 2s ansvar for tjenesten

TV 2 er ansvarlig for alt innhold i tjenestene og for at tjenestene virker. TV 2 er ikke ansvarlig for feil eller kostnader ved internettforbindelsen eller enheten du bruker. Oppdager du feil på tjenestene er det fint om du kontakter vår kundeservice. Se våre hjelpesider for mer informasjon om tekniske krav og feilretting. Er det langvarige feil som gjør at du ikke kan bruke en betalt tjeneste, kan du ha krav på refusjon eller gratis tilgang til tjenesten med varighet som samsvarer med tiden tjenesten ikke har vært tilgjengelig. Kvaliteten på leveransen av tjenestene vil kunne påvirkes av din geografiske lokasjon.

5. Registrering og behandling av personopplysninger

Når du registrerer deg første gang må du oppgi riktig kontaktinformasjon. Informasjon vedrørende kundeforhold og tjenestene vil kommuniseres gjennom e-post eller under Min Konto på sumo.tv2.no. Vi vil også samle inn data om bruk av tjenestene. Du kan lese mer om hvilke opplysninger vi samler inn og hvordan vi bruker disse i TV 2s Personvernerklæring. Du kan også endre innstillingene for hvordan vi behandler og bruker opplysningene dine under Min konto på sumo.tv2.no.

Ved oppsigelse av en tjeneste vil vi normalt beholde en kopi av brukerkontoen, slik at du enkelt kan gjenopprette kontoen, med mindre du ber om at brukerkontoen slettes. Kopien oppbevares i inntil 12 måneder etter at du sist betalte for eller brukte tjenesten.

6. Betalte tjenester

Betalte abonnement løper fra du registrerer deg første gang og fornyes automatisk til du sier det opp. Vi har forskjellige typer abonnement og betalingsmåter, se Min konto for informasjon om ditt abonnement, priser og hvordan du betaler. Betalingen trekkes på forhånd. Det er ditt ansvar å sørge for at du kan betale abonnementet ved fornyelse, og at betalingskortet er gyldig og har dekning. Dersom betalingen ikke blir gjennomført vil vi uansett kreve betalt for de dagene du har hatt tilgang til tjenesten og gjøre nye forsøk på å gjennomføre betaling, til betaling skjer. Vi kan også kreve gebyr og forsinkelsesrente, og sperre den betalte tjenesten inntil du har betalt. Abonnementet nedgraderes til et gratisabonnement dersom betaling ikke skjer i løpet av 30 dager.

7. Angrerett

Du har vanlig angrerett, det vil si at du kan gå fra avtalen innen 14 dager etter kjøpet, eller fra vi første gang informerte deg om angreretten. Har du uttrykkelig bedt om tilgang før fristen løper ut, og senere bruker angreretten kan vi likevel kreve betalt for den perioden du har brukt tjenesten (angrerettloven § 21, 3). Ved kjøp av enkeltstående tjenester, f eks tilgang til et program, eller en film, gjelder det ikke angrerett etter at tjenesten er levert, jf. angrerettloven § 22, c).

8. Endringer

Vi arbeider hele tiden for å forbedre tjenestene. Hvis vi øker prisen på en betalt tjeneste uten at det skyldes vanlig prisstigning eller nye avgifter, eller vi gjør andre endringer som gjør at en betalt tjeneste blir for deg som bruker den, gir vi deg minst en måneds varsel, og da kan du velge å si opp avtalen eller nedgradere til gratisabonnement. Av og til vil vi oppdatere vilkårene. Hvis vi gjør endringer av betydning for deg, vil vi be deg om å akseptere de nye vilkårene når du logger deg inn.

9. Oppsigelse

Du kan si opp tjenesten når du vil på Min konto. Avtalen løper ut den perioden du har forhåndsbetalt. Dersom du har kjøpt abonnement via en tredjepart, f.eks i iTunes eller hos din TV- eller mobilleverandør, må du si opp hos slik tredjepart for at oppsigelsen skal bli registrert. Dersom du sier opp et abonnement med fast avtaletid før avtaleperioden er utløpt, eller vi må si opp avtalen på grunn av manglende betaling, kan vi kreve oppsigelsesgebyr avhengig av hvor mye av avtaletiden som gjenstår.

10. Kontakt

For å kontakte oss, benytt kontaktskjema på våre hjelpesider eller ring oss på 98702232.